Sök stipendium till minne av Adriana
Botkyrka kommun erbjuder ett stipendium till minne av Adriana, en 12-årig flicka som tragiskt miste livet vid en skjutning i Norsborg den 2 augusti 2020. Adriana var ute och promenerade […]
Pedagog från Botkyrka fick pris från Musikaliska Akademin
Anders Hägerström vid Botkyrka kulturskola har tilldelats årets Göran Lagervalls Pedagogstipendium. Kung Carl Gustaf delade ut priset vid Akademiens årliga högtidssammankomst på Musikaliska akademien. Prisutdelning på Musikaliska akademien. Fr. v Kung Carl […]
Säkerhetsarbete i Hallunda-Norsborg
Under måndagen kommer representanter från Botkyrka kommun, polisen, Balder och Botkyrkabyggen att vara närvarande i Hallunda-Norsborg för dialog och stöd under eftermiddagen och kvällen. Denna extra säkerhetsinsats initieras som ett […]
Vi stödjer Botkyrkas företagare tillsammans
I en samordnad insats mellan flera myndigheter som inkluderade livsmedels- och miljöinspektörer från Botkyrka kommun, polis och räddningstjänst, har man identifierat flera brister hos näringsidkare i området. Under besöken i […]
Uppgifter om försenade fakturor
På grund av tekniska problem har distributionen av fakturor under den senaste månaden blivit försenad, vilket har påverkat många av våra invånare. Vi beklagar olägenheterna och arbetar intensivt för att lösa situationen snabbt.
Förseningen beror på ett fel som uppstått hos vår leverantör, vilket har förhindrat att fakturor skickats ut i tid. Vi är i kontakt med vår leverantör för att säkerställa att detta inte upprepas. För att mildra situationen kommer fakturor som har skickats ut sent att få förlängda betalningsvillkor.
Nyutgivna fakturor kommer ha en förlängd påminnelseperiod på 30 dagar. Fakturor som inte har förfallit eller som förfallit utan påminnelse kommer att ha förlängd betalningstid och en paus i påminnelsesystemet på 30 dagar.
Om en faktura har förfallit och en påminnelse redan har skickats, kommer ytterligare påminnelser och inkassohantering att pausas i 30 dagar. Dessutom har vi märkt att det även var problem med utskicket av elektroniska fakturor från förra månaden. Detta åtgärdas genom att de omsänds med ett nytt förfallodatum som är 40 dagar senare än ursprungligen planerat.
Om du saknar en faktura eller behöver hjälp med dina faktureringsfrågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information och hjälp med att hantera din betalning.