Fakta om Tullinge
Fakta om Tullinge Tullinge ligger i södra Botkyrka mellan Tumba och Flemingsberg. Kommundelen präglas främst av småhusbebyggelse och här bor knappt 16 000 personer (2009). Vid Tullingesjön ligger Stendalsbadet, och […]
Om museet Tumba Bruksmuseum
Från och med 1 januari 2004 drivs Tumba Bruksmuseum i Kungl. Myntkabinettets regi. Museet har genomgått vissa ombyggnader. Verksamheten har utökats liksom öppethållandet. Under 2004 pågick ett intensivt arbete med […]
Varför stödjer S och Botkyrka kommun Occupy-rörelsen?
Enligt lokala medier så har den s.k.Occupy-rörelsen ockuperat parken bakom Fittja Centrum i ca en månads tid. Dessutom ska Socialdemokraternas Katarina Berggren, i egenskap av kommunstyrelsens ordförande, ha varit på […]
Pressmeddelande 2008.01.21 Tumba Bruksmuseum nominerat till European Museum of the Year Award 2008
Tumba Bruksmuseum har som enda museum i Sverige nominerats till European Museum of the Year Award 2008 (EMYA) Varje år ansöker mellan 50 och 60 museer till EMYA. Tävlingen anordnas […]
Uppgifter om försenade fakturor
På grund av tekniska problem har distributionen av fakturor under den senaste månaden blivit försenad, vilket har påverkat många av våra invånare. Vi beklagar olägenheterna och arbetar intensivt för att lösa situationen snabbt.
Förseningen beror på ett fel som uppstått hos vår leverantör, vilket har förhindrat att fakturor skickats ut i tid. Vi är i kontakt med vår leverantör för att säkerställa att detta inte upprepas. För att mildra situationen kommer fakturor som har skickats ut sent att få förlängda betalningsvillkor.
Nyutgivna fakturor kommer ha en förlängd påminnelseperiod på 30 dagar. Fakturor som inte har förfallit eller som förfallit utan påminnelse kommer att ha förlängd betalningstid och en paus i påminnelsesystemet på 30 dagar.
Om en faktura har förfallit och en påminnelse redan har skickats, kommer ytterligare påminnelser och inkassohantering att pausas i 30 dagar. Dessutom har vi märkt att det även var problem med utskicket av elektroniska fakturor från förra månaden. Detta åtgärdas genom att de omsänds med ett nytt förfallodatum som är 40 dagar senare än ursprungligen planerat.
Om du saknar en faktura eller behöver hjälp med dina faktureringsfrågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information och hjälp med att hantera din betalning.