Stor invigning av Rikstens sporthall
Kom och fira den nyrenoverade sporthallen i Riksten den 18 november! Du bjuds på ett fullspäckat program med bl.a. uppträdande med Nassim Al Fakir, Retoys leksaksbytarbazar, Skogsmulle, dansuppvisning, loppis, och […]
Skärpta straff för brandattackerna
Hovrätten skärpte på onsdagen straffen för de personer som varit åtalade för en serie brandattacker mot socialkontoren i Botkyrka och en nattlig attack hemma hos en av socialsekreterarna på Värmdö. […]
Sturehofs slott
Sturehofs slott är en herrgård vid Mälaren. Här hittar du några av Sveriges finaste gustavianska inredningar. Slottet är också känt för sin samling av kakelugnar från Marieberg. Sedan 1899 ägs […]
Vattenskada på Storvretsbadet – gymdelen stängd
Vattenskada har uppstått på Storvretsbadet vilket har lett till att en del av gymmet är stängt för tillfället. Träningsmöjligheter finns fortfarande men i en begränsad omfattning. Simhallen är öppen som […]
Uppgifter om försenade fakturor
På grund av tekniska problem har distributionen av fakturor under den senaste månaden blivit försenad, vilket har påverkat många av våra invånare. Vi beklagar olägenheterna och arbetar intensivt för att lösa situationen snabbt.
Förseningen beror på ett fel som uppstått hos vår leverantör, vilket har förhindrat att fakturor skickats ut i tid. Vi är i kontakt med vår leverantör för att säkerställa att detta inte upprepas. För att mildra situationen kommer fakturor som har skickats ut sent att få förlängda betalningsvillkor.
Nyutgivna fakturor kommer ha en förlängd påminnelseperiod på 30 dagar. Fakturor som inte har förfallit eller som förfallit utan påminnelse kommer att ha förlängd betalningstid och en paus i påminnelsesystemet på 30 dagar.
Om en faktura har förfallit och en påminnelse redan har skickats, kommer ytterligare påminnelser och inkassohantering att pausas i 30 dagar. Dessutom har vi märkt att det även var problem med utskicket av elektroniska fakturor från förra månaden. Detta åtgärdas genom att de omsänds med ett nytt förfallodatum som är 40 dagar senare än ursprungligen planerat.
Om du saknar en faktura eller behöver hjälp med dina faktureringsfrågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information och hjälp med att hantera din betalning.