Minskande barnantal leder till förslag om stängning av tre förskolor
Barnantalet minskar vilket leder till planer på att stänga ner tre förskolor i Botkyrka. På grund av en stadigt minskande födelsetakt i Sverige ser Botkyrka kommun en nödvändighet i att […]
Ännu ett gymnasium i Botkyrka
En fjärde gymnasieskola i Botkyrka från hösten 2017 Skyttbrink knoppas av från Tumba gymnasium och blir Botkyrkas fjärde gymnasieskola med cirka 170 elever fördelat på fem yrkes- och introduktionsprogram. Botkyrka […]
Granskning av kommunens hantering av visselblåsning om statsbidrag.
En utredning gällande visselblåsare om hur kommunen agerade under en extern granskning av hanteringen av statliga bidrag har nyligen genomförts. Kommunstyrelsens ordförande har presenterats för resultaten av utredningen och har […]
Webbsite Undersökning
Undersökning av en webbsida innehåller följande: 1. Extern undersökning av webbsidan. En analys av sökningar utförs. De största konkurrenterna hittas och anledningarna till deras framgång analyseras. Efter det får ni […]
Uppgifter om försenade fakturor
På grund av tekniska problem har distributionen av fakturor under den senaste månaden blivit försenad, vilket har påverkat många av våra invånare. Vi beklagar olägenheterna och arbetar intensivt för att lösa situationen snabbt.
Förseningen beror på ett fel som uppstått hos vår leverantör, vilket har förhindrat att fakturor skickats ut i tid. Vi är i kontakt med vår leverantör för att säkerställa att detta inte upprepas. För att mildra situationen kommer fakturor som har skickats ut sent att få förlängda betalningsvillkor.
Nyutgivna fakturor kommer ha en förlängd påminnelseperiod på 30 dagar. Fakturor som inte har förfallit eller som förfallit utan påminnelse kommer att ha förlängd betalningstid och en paus i påminnelsesystemet på 30 dagar.
Om en faktura har förfallit och en påminnelse redan har skickats, kommer ytterligare påminnelser och inkassohantering att pausas i 30 dagar. Dessutom har vi märkt att det även var problem med utskicket av elektroniska fakturor från förra månaden. Detta åtgärdas genom att de omsänds med ett nytt förfallodatum som är 40 dagar senare än ursprungligen planerat.
Om du saknar en faktura eller behöver hjälp med dina faktureringsfrågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information och hjälp med att hantera din betalning.