Sök stipendium till minne av Adriana
Botkyrka kommun erbjuder ett stipendium till minne av Adriana, en 12-årig flicka som tragiskt miste livet vid en skjutning i Norsborg den 2 augusti 2020. Adriana var ute och promenerade […]
Tävling om markanvisning i Tullinge
Botkyrka kommun har inlett en markanvisningstävling för att utveckla ett nytt bostadsområde i Tullinges centrala delar. Förslaget inkluderar byggnation av nya bostadskvarter som ska främja en genomtänkt design och arkitektur […]
Jämstäldhet i Alby
Forskning visar på unika resultat för jämställdhet i Alby folkhälsopark En mastersuppsats från Sveriges lantbruksuniversitet som undersökt om Alby folkhälsopark blivit jämställd visar unikt goda resultat vad gäller jämställt besökande […]
Botkyrka kommun.
Botkyrka kommun är en kommun i Stockholms län. Centralort är Tumba. Kommunen ingår i Storstockholm och är belägen på halvön Södertörn. Administrativ historik. När kommunbegreppet infördes i Sverige från den 1 januari 1863 inrättades inom den nuvarande kommunens område två landskommuner, baserade på den äldre sockenindelningen, Botkyrka och Grödinge landskommuner. […]
Uppgifter om försenade fakturor
På grund av tekniska problem har distributionen av fakturor under den senaste månaden blivit försenad, vilket har påverkat många av våra invånare. Vi beklagar olägenheterna och arbetar intensivt för att lösa situationen snabbt.
Förseningen beror på ett fel som uppstått hos vår leverantör, vilket har förhindrat att fakturor skickats ut i tid. Vi är i kontakt med vår leverantör för att säkerställa att detta inte upprepas. För att mildra situationen kommer fakturor som har skickats ut sent att få förlängda betalningsvillkor.
Nyutgivna fakturor kommer ha en förlängd påminnelseperiod på 30 dagar. Fakturor som inte har förfallit eller som förfallit utan påminnelse kommer att ha förlängd betalningstid och en paus i påminnelsesystemet på 30 dagar.
Om en faktura har förfallit och en påminnelse redan har skickats, kommer ytterligare påminnelser och inkassohantering att pausas i 30 dagar. Dessutom har vi märkt att det även var problem med utskicket av elektroniska fakturor från förra månaden. Detta åtgärdas genom att de omsänds med ett nytt förfallodatum som är 40 dagar senare än ursprungligen planerat.
Om du saknar en faktura eller behöver hjälp med dina faktureringsfrågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information och hjälp med att hantera din betalning.