Stor industribrand i Botkyrka
En omfattande brand har totaltförstört en industrilokal i Botkyrka under natten. Branden är under kontroll men räddningstjänsten kommer att arbetar med eftersläckning under måndagen. Det var vid 00.20 som räddningstjänsten […]
Blåklintsparken
Blåklintsparken ligger i Hallunda och många passerar parken dagligen på väg till Hallunda centrum. Blåklintsparken är en av fem stora parker i Hallunda-Norsborg som bär blomnamn. Parken rustades upp under […]
Botkyrkabyggen öronmärker bostäder för unga och äldre
Med start nästa år ska det bli lättare för ung och äldre att få bostad. Botkyrkabyggen låter öronmärka 20 procent av bostadsförmedlingarna för ungdomar och seniorer. – Alla Botkyrkabor ska […]
Ansök om stipendium för vidare studier
Om du är mellan 18 och 25 år gammal och bor i Botkyrka, har du möjlighet att söka ekonomiskt stöd för fortsatta studier från Gunhild och Nils Eks stiftelse. Genom […]
Uppgifter om försenade fakturor
På grund av tekniska problem har distributionen av fakturor under den senaste månaden blivit försenad, vilket har påverkat många av våra invånare. Vi beklagar olägenheterna och arbetar intensivt för att lösa situationen snabbt.
Förseningen beror på ett fel som uppstått hos vår leverantör, vilket har förhindrat att fakturor skickats ut i tid. Vi är i kontakt med vår leverantör för att säkerställa att detta inte upprepas. För att mildra situationen kommer fakturor som har skickats ut sent att få förlängda betalningsvillkor.
Nyutgivna fakturor kommer ha en förlängd påminnelseperiod på 30 dagar. Fakturor som inte har förfallit eller som förfallit utan påminnelse kommer att ha förlängd betalningstid och en paus i påminnelsesystemet på 30 dagar.
Om en faktura har förfallit och en påminnelse redan har skickats, kommer ytterligare påminnelser och inkassohantering att pausas i 30 dagar. Dessutom har vi märkt att det även var problem med utskicket av elektroniska fakturor från förra månaden. Detta åtgärdas genom att de omsänds med ett nytt förfallodatum som är 40 dagar senare än ursprungligen planerat.
Om du saknar en faktura eller behöver hjälp med dina faktureringsfrågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information och hjälp med att hantera din betalning.