Om museet Tumba Bruksmuseum
Från och med 1 januari 2004 drivs Tumba Bruksmuseum i Kungl. Myntkabinettets regi. Museet har genomgått vissa ombyggnader. Verksamheten har utökats liksom öppethållandet. Under 2004 pågick ett intensivt arbete med […]

Här blir Botkyrkaeleverna datahackers
Lös datakrångel, gör ett tv-spel eller avslöja fake news. Nästa år ska programmering in på schemat från första klass. I veckan fick eleverna på Freinetskolan besök från Internetstiftelsens barnhacksturné för […]
Botkyrka kommun.
Botkyrka kommun är en kommun i Stockholms län. Centralort är Tumba. Kommunen ingår i Storstockholm och är belägen på halvön Södertörn. Administrativ historik. När kommunbegreppet infördes i Sverige från den 1 januari 1863 inrättades inom den nuvarande kommunens område två landskommuner, baserade på den äldre sockenindelningen, Botkyrka och Grödinge landskommuner. […]
Botkyrka kyrka.
Botkyrka kyrka är en kyrkobyggnad i norra Botkyrka kommun. Den är församlingskyrka i Botkyrka församling i Stockholms stift. Kyrkobyggnaden. Botkyrka kyrka är medeltida. Från början hette den Bothwidiia Kirkia efter martyren och skyddshelgonet Sankt Botvid. Botvid dog någon gång under 1120-talet, och hans bror […]
Uppgifter om försenade fakturor
På grund av tekniska problem har distributionen av fakturor under den senaste månaden blivit försenad, vilket har påverkat många av våra invånare. Vi beklagar olägenheterna och arbetar intensivt för att lösa situationen snabbt.
Förseningen beror på ett fel som uppstått hos vår leverantör, vilket har förhindrat att fakturor skickats ut i tid. Vi är i kontakt med vår leverantör för att säkerställa att detta inte upprepas. För att mildra situationen kommer fakturor som har skickats ut sent att få förlängda betalningsvillkor.
Nyutgivna fakturor kommer ha en förlängd påminnelseperiod på 30 dagar. Fakturor som inte har förfallit eller som förfallit utan påminnelse kommer att ha förlängd betalningstid och en paus i påminnelsesystemet på 30 dagar.
Om en faktura har förfallit och en påminnelse redan har skickats, kommer ytterligare påminnelser och inkassohantering att pausas i 30 dagar. Dessutom har vi märkt att det även var problem med utskicket av elektroniska fakturor från förra månaden. Detta åtgärdas genom att de omsänds med ett nytt förfallodatum som är 40 dagar senare än ursprungligen planerat.
Om du saknar en faktura eller behöver hjälp med dina faktureringsfrågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information och hjälp med att hantera din betalning.