Minskande barnantal leder till förslag om stängning av tre förskolor
Barnantalet minskar vilket leder till planer på att stänga ner tre förskolor i Botkyrka. På grund av en stadigt minskande födelsetakt i Sverige ser Botkyrka kommun en nödvändighet i att […]
Vi stödjer Botkyrkas företagare tillsammans
I en samordnad insats mellan flera myndigheter som inkluderade livsmedels- och miljöinspektörer från Botkyrka kommun, polis och räddningstjänst, har man identifierat flera brister hos näringsidkare i området. Under besöken i […]
HÅGELBYPARKEN
For children Hågelbyparken is an exciting adventure! Here, they throw themselves into the jumble of play on the large open grass areas and on the fanciful playground. Or go on […]
Himmerfjärdsverket i Botkyrka utses till Årets byggprojekt
Himmerfjärdsverket, beläget i Grödinge och under ledning av Sydvästra Stockholmsregionens VA-verksaktiebolag, eller Syvab, har erhållit den ansedda utmärkelsen Årets bygge. Denna belöning ges för kategorin infrastruktur och erkänner betydelsen av […]
Uppgifter om försenade fakturor
På grund av tekniska problem har distributionen av fakturor under den senaste månaden blivit försenad, vilket har påverkat många av våra invånare. Vi beklagar olägenheterna och arbetar intensivt för att lösa situationen snabbt.
Förseningen beror på ett fel som uppstått hos vår leverantör, vilket har förhindrat att fakturor skickats ut i tid. Vi är i kontakt med vår leverantör för att säkerställa att detta inte upprepas. För att mildra situationen kommer fakturor som har skickats ut sent att få förlängda betalningsvillkor.
Nyutgivna fakturor kommer ha en förlängd påminnelseperiod på 30 dagar. Fakturor som inte har förfallit eller som förfallit utan påminnelse kommer att ha förlängd betalningstid och en paus i påminnelsesystemet på 30 dagar.
Om en faktura har förfallit och en påminnelse redan har skickats, kommer ytterligare påminnelser och inkassohantering att pausas i 30 dagar. Dessutom har vi märkt att det även var problem med utskicket av elektroniska fakturor från förra månaden. Detta åtgärdas genom att de omsänds med ett nytt förfallodatum som är 40 dagar senare än ursprungligen planerat.
Om du saknar en faktura eller behöver hjälp med dina faktureringsfrågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information och hjälp med att hantera din betalning.